تارنمای رسمی عبدالحمید خدایاری

به تارنمای رسمی عبدالحمید خدایاری شاعر، نویسنده و پژوهشگر بلوچ خوش آمدید .برای استفاده مطلوب در تارنما عضو شوید واز مطالب ناب و منحصر بفرد آن استفاده کنید.

آخرین ارسالی های انجمن

پاسخ خودآزمایی های تاریخ ادبیات1سال دوم انسانی(قسمت دوم از درس 13تا پایان)

 پاسخ خودآزمایی های تاریخ ادبیات 1 سال دوم انسانی(قسمت دوم از درس 13تا پایان)

خودآزمايي های نمونه درس سيزدهم :

1- اساسي­ ترين انديشه­ هاي صوفيانه عين القضات را در چه آثاري مي­توان جست و جو كرد؟

 رساله­ هاي يزدان شناخت و تمهيدات.

2- شیوه و سبک نویسندگی عین القضات چگونه است ؟

ساخت نوشته های او بر پایه ی سادگی و بی تکلفی استوار است ودر پاره ایی از نوشته های عین القضات شعر و شعور به هم آمیخته وکلمات و جملات زرین و به یاد ماندنی ایجاد کرده است و در نوشته های خود اشعار زیادی از دیگران و برخی رباعیات عارفانه از خود و هم چنین آیات قرآنی به استشهاد آورده است .

3-  انديشه­ هاي شيخ اشراق بيشتر از چه مايه مي­گرفت؟ از تفكر ايراني و حكمت خسروانی مايه مي­گرفت.

4-  اسرارالتوحيد اثر كيست؟ چند باب دارد و موضوع آن چيست؟

اثر محمدبن منور ـ سه باب دارد ـ موضوع آن درباره­ گفتار و رفتار و حالات شيخ ابو سعيد ابو­الخير عارف برجسته­ قرن پنجم است.

5- ارزش ادبی سمک عیّار را بررسی کنید .

این کتاب باشیوه ی داستان در داستان تدوین شده است که داستان های آن با یکدیگر ساخت و پیوندی استوار دارند.و یکی از بهترین داستان های فارسی در دوران گذشته به حساب می آیددر این داستان اشعاری از شاعران پیشین فارسی مانند عیوقی و فردوسی آمده است .

سلام کاربر گرامی . برای استفاده از تمام مطالب در تارنما عضو شوید .در صورت ثبت نام با نام نامأنوس و مستهجن و ایمیل کذایی اکانت شما مسدود از فهرست اعضا حذف خواهید شد.با عضویت رایگان در این تارنما می توانید از تمامی خدمات فعلا به رایگان استفاده نمایید.
براي نمايش ادامه اين مطلب بايد عضو شويد !
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

اگر قبلا ثبت نام کرديد ميتوانيد از فرم زير وارد شويد و مطلب رو مشاهده نماييد !

عیّاران کیستند ، موضوع کتاب کلیله و دمنه ، محتوای ترجمان البلاغه ، روض الجنان و روح الجنان ، شیخ ابوالفتوح رازی ، موضوع و محتوای المعجم ، چهار مقاله عروضی ، مجمع­ النوادر ، مرزبان نامه ، ویژگی های عمده ی نثر سعدی ، ویژگی های عمده ی نثر سعدی را در گلستان ، گلستان شامل چه قسمتهايي است؟ ، گلستان شامل يك مقدمه و هشت باب ، در اخلاق درويشان ، فضيلت قناعت، درفوايد خاموشي، در عشق و جواني، در ضعف و پيري، در تأثير تربيت ، فضيلت قناعت ، فوايد خاموشي ، عشق و جواني ، ضعف و پيري ، تأثير تربيت و در آداب صحبت ،

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت