تارنمای رسمی عبدالحمید خدایاری

به تارنمای رسمی عبدالحمید خدایاری شاعر، نویسنده و پژوهشگر بلوچ خوش آمدید .برای استفاده مطلوب در تارنما عضو شوید واز مطالب ناب و منحصر بفرد آن استفاده کنید.

آخرین ارسالی های انجمن

معرفی جلال الدین گرگیج ادیب و شاعری از طایفه ی بزرگ گرگیج

معرفی جلال الدین گرگیج ادیب و شاعری از طایفه ی بزرگ گرگیج
 دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی مشهد، و دبیر ادبیات فارسی منطقه میرجاوه است. نامبرده از شاخه ی سنگک زهی(میرداد) ، فرزند عیسی نوه ی ملکشاه واز نوادگان  ملک داد است . کار وبلاگ نویسی را از فروردین 1388 با وبلاگ ادبی « کلک بلوچستان » آغاز کرد.
موضوعات مورد بحث در وبلاگش بررسی زبان و ادبیات بلوچی و نکاتی پیرامون فرهنگ مردم بلوچ و بلوچستان است .وی در کنار وبلاگ نویسی ، به کار شعر و شاعری نیز مشغول است .از آن جایی که معلم ادبیات است  ،طبع روانش او را در سرودن اشعار یاری می دهد . شعری که  در نزد اهل ادب بیشتر قابل توجه است، شعر ملمّعیست که با مطلع«
اشک فرو چکیده بر لاله گون دویده       درد دلی شکسته، خاری به پا خلیده
سروده . این شعر تلفیقی از زبان بلوچی و فارسی است . استاد جلال الدین  از اوّلین شعرای بلوچ  است که شعر ملمّع فارسی –بلوچی سروده اند.  برای آشنایی بیشتر با آثار  این شاعر   یک نمونه از اشعارش در زیر ذکر می شود:
(ملمّع : شعری است که یک بیت یا یک مصرع آن فارسی و مصرع یا بیت دیگرش به زبان دیگری باشد)

سلام کاربر گرامی . برای استفاده از تمام مطالب در تارنما عضو شوید .در صورت ثبت نام با نام نامأنوس و مستهجن و ایمیل کذایی اکانت شما مسدود از فهرست اعضا حذف خواهید شد.با عضویت رایگان در این تارنما می توانید از تمامی خدمات فعلا به رایگان استفاده نمایید.
براي نمايش ادامه اين مطلب بايد عضو شويد !
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

اگر قبلا ثبت نام کرديد ميتوانيد از فرم زير وارد شويد و مطلب رو مشاهده نماييد !

کلک بلوچستان ، زندگی نامه جلال الدین گرگیج ، معرفی جلال الدین گرگیج ادیب و شاعری از طایفه ی بزرگ گرگیج ، دبیر ادبیات فارسی منطقه میرجاوه ، جلال الدین گرگیج دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات فارسی ، فرهنگ مردم بلوچ و بلوچستان ، اشک فرو چکیده بر لاله گون دویده ، شعر تلفیقی از زبان بلوچی و فارسی ، استاد جلال الدین از اوّلین شعرای بلوچ شعر ملمّع ،

ارسال نظر

افسانه می گوید : 1393/05/15 - 9:28


رفته ای
و من

هر روز به موریانه هایی فکر می کنم

که آهسته و آرام

گوشه های خیالم را می جوند......

تا «بی خیال »نشده ام برگرد....

پاسخ : درود افسانه عزیز. زیبا بود دوست خوبم .پاینده باشی

کد امنیتی رفرش

مطالب مرتبط

عضویت در خبرنامه سایت